Delcious Icecream
Saturday, November 6, 2010

Blueberry Muffin Ku..! :)

Fuhh..arinie aku tlh mmbuat 1 rsepi mnjdi knyataann..1st tyme aku mmbuat muffin nie..
haha..walupn mngarut.tp aku puas sb dpt wt pe yg aku idam2kn bru2 nie..
xsgke beli brg kuih nie mhl gk ek..
rm30 aku terbang..grr...!! seriau!
berbekalkn rsepi yg aku jmpe kt tenet nie..aku pon mnjlnkn la pojek nie..
tnpa bantuan,skongan dri mne2 pihak..
dan skaligus,melalui cuace yg mendung2 manja
hari ini..aku pn mencube yg terbek untk muffin ku hari nie..dan ini lah hasilnya..
fiung fiung~~

Resepinye sperti berikut... :-
nie untuk 8-10 biji muffin ya..
1 1/2 tepung srbaguna.
3/4 gula.
1/2 garam.
1 sudu baking powder.
sedikit mnyak jagung.
1 sudu blueberry emulco.
1 biji telur.
1/3 buttercup.
bluberry ikut suka nk guna buah ataw jem.
*law nk lg rangup cmpur sdikit serbuk cengkih.
* suhu :200 c..


 

Blog Template by YummyLolly.com